منتو دکور

لرنو وب

هر خانم خانه داری دکوراسیون داخلی ، حال و پذیرایی اش به شدت برای آن مهم است که بسیار شیک و لوکس باشد برای همین ما درباره اصول طراحی و چیدمان مبلمان مقاله ای در این صفحه قرار داده ایم که این اصول شامل مواردی می شود که در زیر توضیح داده شده :

1. نقطه کانونی (مرکزی):

نقطه کانونی و مهم اتاق خواب یا پذیرایی خود را شناسایی کنید ، این نقطه می تواند شومینه، یک منظره، تلویزیون و ... باشد و باید بر طبق آن بقیه مبلمان چیده شود. اگر قصد دارید در این اتاق تلویزیون تماشا کنید ، فاصله مناسب بین دستگاه و جای نشستن باید سه برابر سایز صفحه نمایش باشد (به صورت اریبی باید مقایسه و اندازه گیری شود). بنابراین برای مثال اگر تلویزیون شما 40 اینچی است باید 120اینچ (حدود سه متر) فاصله نشستن باشد.

چیدمان مبلمان
2.الویت:

ابتدا اسباب بزرگ اتاق را در جای خود قرار دهید، مثلا در اتاق نشیمن مبل و یا در اتاق خواب، تخت را باید اول از همه جا دهید. در اکثر موارد این قطعات باید نقطه کانونی اتاق باشد. صندلی ها نباید بیشتر از 2 متر ونیم جدا از هم باشد تا مکالمه بین افراد سخت شود. برای طراحی مبلمان ، نباید همه مبلمان را به دیوار تکیه دهید ، مگر آنکه اتاق تان خیلی کوچک باشد.

 
3. تقارن:
چیدمان متقارن برای اتاق های رسمی بسیار خوب عمل می کند و چیدمان غیر متقارن احساس غیر رسمی تری به اتاق می دهد.


چیدمان مبلمان
 
4.ترافیک:

به جریان عبور و مرور در اتاق توجه کنید که معمولا مسیر بین درها است. در صورت امکان این مسیر را با قطعات بزرگ مبلمان مسدود نکنید. اجازه دهید این مسیر حداقل بین نیم متر تا یک متر و 20 سانتی متر عرض ، خالی از هر گونه قطعات بزرگ مبلمان و تا 60 سانتی متر عرض، خالی از قطعات کوچکتر باشد.

سعی کنید که مسیر ترافیک به سمت جایگاه های نشتن هدایت شوند نه به سمت وسط آن! اگر ترافیک به سمت وسط اتاق تقسیم می شوند به جای یک محدوده بزرگ برای نشستن ، دو محدوده کوچک ایجاد کنید.


5.تنوع:

اندازه مبلمان در سراسر اتاق باید مختلف باشد، به طوری که چشمتان هنگام بررسی اتاق بالا و پایین برود. با قرار دادن یک آیتم مبلمانی بزرگ یا بلند در یک طرف و قرار دادن یک مبلمان با قد و اندازه مشابه در طرف دیگر تعادل برقرار کنید (و یا می توانید از یک اثر هنری برای نمایش این توازن در جهت دیگر اتاق استفاده کنید). به گزارش پرشین وی از قرار دادن دو قطعه هم اندازه در کنار یکدیگر خودداری کنید.

 

 6.تضاد (کنتراست):

خطوط منحنی و صاف را با هم ترکیب کنید. اگر مبلمانتان مدرن و خطی است آن را برای کنتراست به دور یک میز گرد قرار دهید. اگر مبلمانتان شکل منحنی دارد آن را با یک قطعه زاویه دار ست کنید. به همین ترتیب در مورد قطعات دیگر نیز فکر کنید ، برای مثال برای طراحی میز ناهار خوری ، صندلی های پایه بلند را با میزهای معمولی و یا صندلی های معمولی را با میزهای پایه دار هماهنگ کنید.

7. سهولت استفاده:

میز را به گونه ای قرار دهید که از هر صندلی بتوان به راحتی از آن استفاده کرد و اطمینان حاصل کنید که قطعات مبلمان را با اندازه های مشابه ترکیب کنید. و در صورت قرار دادن صندلی مطالعه کنار آن از یک لامپ یا آباژور قرار دهید. میز عسلی ها باید در حدود 35 تا 45 سانتی متری مبل قرار داهید تا فضای کافی برای قراردادن پاها باقی بماند.


8.چرخش:

در اتاق ناهارخوری، باید حداقل 121 سانتی متر بین هر لبه میز و نزدیک ترین دیوار یا دیگر قطعات مبلمان منزل فاصله داشته باشد. اگر مسیر رفت آمد از پشت صندلی ها صورت نمی گیرید این فاصله میز تا 90 سانتی متر نیز کفایت می کند. در اتاق خواب حداقل 60 سانتی متر بین تخت و کناری تخت یا دیوار فاصله باشد و حداقل 90 سانتی متر بین تخت و دربی که باز و بسته می شود فاصله باشد.

 
9.نقشه کشی:

پیش از آوردن هر گونه مبلمان واقعی به اتاق ، طرح خود را روی کاغذ امتحان کنید. ابعاد اتاق را اندازه گیری کرده و محل درها و پنجره ها ، شومینه یا بخاری و پریزهای برق را روی نقشه ترسیم کنید و یا بهتر است روی برنامه های آنلاین طراحی اتاق ، یک فضا را کشیده و انواع تغییر مبلمان را در آن امتحان کنید، این کار هم راحت تر و هم سرگرم کننده تر است ، این نکات اصول اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی است .


چیدمان مبلمان

Author: Super User
معرفی نویسنده

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت