منتو دکور

لرنو وب

منتو دکور مرجع تخصصی دکوراسیون در سراسر ایران

طراحی دکوراسیون داخلی

منتو دکوراسیون بخشی از مرکز ارائه محتوای تخصصی سایت منتو است که در زمینه دکوراسیون فعالیت میکند.

منتو دکوراسیون مقالات تخصصی در موضوعات طراحی دکوراسیون داخلی , معماری , نمای ساختمان , کاغذ دیواری , چیدمان آشپزخانه و کابینت و مبلمان , دکوراسیون اداری , دکوراسیون داخلی منازل مسکونی و .... ارائه می کند.

طراحی دکوراسیون

منتو دکوراسیون همراه و مرجعی حرفه ای در کنار شما در زمینه مقالات تخصصی در ارتباط با دکوراسیون , طراحی دکوراسیون و دکوراسیون داخلی و کلیه خدمات مورد نیاز جهت داشتن محیطی بهتر برای زندگی .

منتو دکوریشن مرجع تخصصی : دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون (جدیدترین مطالب تخصصی در این زمینه را در این سایت بخوانید)

تنطیم نور مناسب در طراحی اتاق کودکنور اتاق کودک یکی از معیارهای مهمی است که باید حتما در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک به آن توجه کرد زیرا تنطیم نور مناسب در طراحی اتاق کودک تاثیر زیادی در روحیه کودک دارد. تنظيم نور در اتاق کودک، يکي از مهم‌ترين نکته‌ها در چيدمان داخلي اين اتاق است. کودکان در سنين مختلف، به اندازه‌هاي متفاوتي از نور، نياز دارند. به‌طور قطع، نوري که مورد نياز نوزادان است، با نوري که کودکان بزرگ‌تر نياز دارند، متفاوت است. هم‌چنين بايد به اين نکته نيز توجه داشته باشيد که کودکان، به دلايل مختلفي که شرح خواهيم داد، در شب نيز به نور نياز دارند.

جهت تابش نور براي برخي از کارها، مثل نقاشي کردن، نوشتن يا کتاب خواندن، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. در واقع، ميز تحرير کودک را بايد در گوشه‌اي از اتاق قرار دهيد که نوري که از پنجره بر اين ميز مي‌تابد، از چپ به راست باشد.


نورها هم چند دسته‌اند

اولين مرحله براي داشتن نور مناسب در اتاق کودکان، تقسيم‌بندي نور است. نور يک اتاق، به دو بخش نور طبيعي و نور مصنوعي تقسيم مي‌شود. نور طبيعي، همان نور خورشيد است که در روز، به درون اتاق مي‌تابد و در رشد کودک موثر است. نور مصنوعي، نور انواع چراغ‌هايي است که در اتاق به کار مي‌روند و در واقع، مکمل نور طبيعي هستند.

اتاق رو به آفتاب، مال کوچکترها

براي رسيدن به بهترين کيفيت روشنايي اتاق کودک، بهتر است يکي از اتاق‌هايي را براي کودک‌تان آماده کنيد که به اندازه کافي، پنجره رو به آفتاب داشته باشد؛ يعني در طول روز، بتوانيد از نور طبيعي خورشيد استفاده کنيد. اگر اين نور، در طول روز، به اندازه کافي تامين شود، کودک مي‌تواند رنگ‌ها را در اين نور، به‌درستي تشخيص دهد و کارهاي روزمره خود را از قبيل لباس پوشيدن يا نقاشي کردن، بدون نياز به نور مصنوعي انجام دهد.

چطور نور اتاق خواب کودک را تنظيم کنيم؟ چطور نور اتاق خواب کودک را تنظيم کنيم؟يکي از مسائل مهمي‌که در اتاق خواب کودک بايد به آن توجه شود، وضعيت نور اتاق است.

البته کودک درس‌خوان شما بايد در اتاق خصوصي خود که معمولا تکاليف مدرسه را هم در آنجا انجام مي‌دهد، نور کافي داشته باشد اما اهميت نور، فراتر از خصوصيات فردي و شخصيتي کودک است. نور، عنصر لازمي‌است که هيچ کودکي – چه درس‌خوان و چه تنبل – نبايد از آن محروم بماند و هر انساني – چه کودک و چه بزرگسال – براي ادامه حيات به آن نياز دارد.
به طور کلي، وضعيت نور اتاق خواب کودکان به لحاظ نيازهاي خاص اين سنين، توجه و حساسيت بيشتري نسبت به اتاق خواب بزرگسالان مي‌طلبد. کودک نيز مانند فرد بزرگسال، بايد نوري در اتاق خواب داشته باشد که هنگام روز، انجام کارهايي از قبيل پوشيدن لباس و پيداکردن اشيا را به‌خوبي امکان‌پذير کند، امکان تشخيص رنگ‌ها را به او بدهد و براي کارهايي همچون نقاشي و مطالعه و نوشتن تکاليف درسي، مقدار کافي و جهت مناسبي داشته باشد؛ مثلا جهت تابش نور – چه از پنجره و چه از چراغ مطالعه – نسبت به ميز تحرير براي فارسي‌زبان‌ها که جهت خط نوشتاري آنها از راست به چپ است، بايد از چپ به راست باشد. هنگام شب نيز بايد آنقدر نور در اتاق باشد که کودک، هم بتواند خوب استراحت کند و هم در صورت نياز به برخاستن از تختخواب در نيمه‌شب، توانايي تشخيص اشياي پيرامون خود را داشته باشد.

Author: mehman
معرفی نویسنده

دیدگاه‌ها  

0 سایت کانی وب
خیلی ممنون خیلی خوشم اومد لااااااایک

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت