منتو دکور

لرنو وب

نحوه انتخاب مبل راحتی مناسب برای دکوراسیون داخلینحوه انتخاب مبل راحتی مناسب برای دکوراسیون داخلی به شما در خرید مبلمان راحتی و کاناپه برای طراحی فضای داخلی منزلتان کمک میکند.

هنگام خرید مبل راحتی چه آگاهی‌هایی را باید از پیش در نظر داشت تا در میان انواع و اقسام طرحها و رنگها و مدلها و بویژه قیمتهای گوناگون، به آنچه براستی مورد نیاز است رسید؟ برخی از آنها را بخوانید.
مبل‌ راحتی از نظر میزان راحتی دو نوع است: راحتی کامل که برای لم دادن و تماشای تلویزیون یا استراحت کاربرد بیشتری دارد و در پذیرایی از مهمان چندان مناسب نیست؛ نیمه‌راحت که اندکی رسمی‌تر است و در طراحی آن سعی شده هر دو منظور تا حدودی کاربرد داشته باشد.

ابتدا مشخص کنید قصدتان استراحت و لم دادن است یا کاربردهایی چون پذیرایی از مهمانان را نیز خواهانید. مبل‌ها از جنبه طراحی و ظاهری به انواع معروف به اسپورت، اِل، مدرن، گرد و... تقسیم می‌شود که براساس دکور، فضا و جای قرار گرفتنشان در منزل انتخاب می‌شود.

راحتی‌های اِل مانند برای فضاهای بزرگ‌تر مناسب است، راحتی‌های کوچک‌تر یا مدرن جای کمتری می‌گیرد، زرق‌وبرقدارها دیگر طرفداری ندارد و... حتما مدتی را که می‌خواهید روی مبل بنشینید در نظر بگیرید تا در صورت طولانی شدن مدت، خستگی یا ضرر جسمی به بدنتان نرسد.

شناخت از علاقه شخصی خود به شما كمك می‌كند كه انتخاب‌ها و گزینه‌های خود را به چند كاناپه مشخص محدود كنید و در نهایت كاناپه‌ای را انتخاب كنید كه بازتابی از زندگی شما و سلیقه شخصی شما است. اگر سلیقه شخصی و مورد علاقه شما رسمی است، طراحی‌های سنتی، یك كاناپه با پارچه‌های سنتی و روكش‌های رسمی كه دارای پایه‌های پیش‌آمده به سبك مبل‌های كلاسیك است، می‌تواند بسیار مناسب سلیقه شما باشد. چنین كاناپه‌ای را در عكس زیر می‌توانید مشاهده كنید.


اگر به دنبال فضای غیررسمی و راحت‌تر هستید، كاناپه‌های مدرن كه طراحی به‌روزتری دارند می‌توانند انتخاب خوبی برای فضای شما باشند. این كاناپه‌ها بسیار مناسب فضاهای پر رفت و آمد كه اعضای خانواده و كودكان ساعات زیادی را در آن می‌گذارنند هستند، چراكه روكش‌های مبل به راحتی از آن جدا می‌شوند و در هنگام نیاز می‌توان آن‌ها را به سرعت شست. البته در انتخاب این نوع كاناپه‌ها باید دقت زیادی بكنید، چراكه برخی از این كاناپه دوام لازم را ندارند و به سرعت از بین می‌روند.
اگر قرار است این كاناپه وسیله اصلی اتاق نشمین باشد، باید كاناپه‌ای به رنگ خنثی مانند رنگ خاكستری یا رنگ زغالی روشن انتخاب كنید كه بیش از حد در فضا به چشم نیاید و با دیگر اجزای اتاق از نظر بصری در هماهنگی باشد. سپس می‌توانید اتاق نشیمن را با وسایل تزئینی رنگارنگ مانند كوسن‌ها، یك صندلی عثمانی، یا یك اثر هنری رنگی تزئین كنید. از كاناپه‌هایی كه به رنگ خنثی هستند در هر فضایی می‌توان استفاده كرد. بهتر است رنگ كاناپه را به گونه‌ای انتخاب كنید كه فضای شما تحت تاثیر آن قرار نگیرد، زیرا در این حالت هماهنگ كردن دیگر اجزای اتاق با آن كار دشوار و بی‌نتیجه‌ای است.  

اگر قرار است از كاناپه در یك فضای غیررسمی و كم رفت و آمد استفاده كنید، می‌توانید آن را به رنگی برجسته و خاص انتخاب كنید. در این حالت كاناپه شما عنصر اصلی فضا نیست و حتی اگر هم باشد، از آن‌جایی كه فضایی كه در آن قرار گرفته یك فضای رسمی نیست، می‌توان از آن به خوبی استفاده كرد.

Author: mehman
معرفی نویسنده

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت