منتو دکور

لرنو وب

ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق کودکبا ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک طرحی بسیار زیبا و شاد برای طراحی داخلی اتاق کودک خود به وجود آورید.

اتاق کودکان فضایی است که کوچکترین اعضای خانواده در آن زندگی می کنند ، بزرگ میشوند و فعالیت های مختلفی برای رشد ذهنی و جسمی کودک در آن صورت می پذیرد. فضایی که فرزندان شما در آن بازی می کنند ،یاد می گیرند ،می خوابند و رویاپردازی می کنند . با توجه به نقش مهمی که فضای اتاق کودکان در پیشرفت آنها ایفا می کند ، این فضا باید جذاب ،شاد ،دعوت کننده ، آموزنده و به گونه ای متناسب با سن و جنسیت فرزندتان باشد. از ایده های هوشمندانه در طراحی فضای بازی کودکان استفاده کنید. 

ورزش یکی از عوامل مهم در سلامت و افزایش تمرکز کودک است. نصب نردبان ژیمناسیک و ورزش هم می تواند برای کودک هیجان و شادی زیادی به همراه داشته باشد. در مواقعی که انرژی زیادی برای تخلیه دارد از پله ها بالا می رود و تفریح می کند.

مبلمان اتاق کودک باید بسیار مقاوم باشد ، بنابراین در زمان انتخاب آن ، بسیار مهم است که مقاومت و ماندگاری آن در کنار انتخاب طرح مناسب ، در نظر گرفته شود .حفظ امنیت و سلامتی کودکان درالویت اول قرار دارد اگر چه تخت و کمد هایی که می توانند ، به سادگی تغییر شکل داده شود و جابجا گردد ، امروزه بسیار متداول گردیده است .

وجود دراور های چوبی در اتاق کودک موجب مرتب شدن ونظم در اتاق می گردد و لباس ها به راحتی می توانند در آن نظم داده شود . رنگ چوبی دراور ها نیز حس طبیعت و گرمارا به اتاق کودک هدیه می دهد .

گاهی اوقات طرح ها و دیزاین های فانتزی و خلاقانه کمد ها و دراور های لباس،  به اتاق کودک جلوه ای از رنگ و شکل های جذاب می بخشد که نه تنها حس تخیل و تصور کودک را بر می انگیزد، بلکه می تواند جنبه های بسیار کاربردی برا ی جا دادن لباس ها و اسباب بازی ها و سایر وسایل کودک داشته باشد .

گهواره های حصیری و چوبی نیز در هر دو رنگ طبیعی و یا سفید، می تواند گزینه خوبی از یک طرح کلاسیک و گرم برای نوزادان باشد ، برای تاب دادن کودک می توان تختخواب را روی پایه چرخ های چوبی آن قرارداد و یا از پایه آویز فلزی آن آویزان کرد.

گهواره و تختخواب های چرخدار امکان جابجایی ساده را برای مادر فراهم می آورد که ممکن است به دلایلی از جمله دور نمودن محل خواب کودک از نور یا مسیر باد یا پنجره و یا جابجایی آسان تختخواب به اتاق خواب والدین با شد .

اگر برای دو فرزندتان یک اتاق خواب مشترک دارید فضارا بهینه سازی کنید. این اتاق بزرگ دونفره است و برای اینکه از فضا استفاده بهینه کنید و بیشتر آن را به بازی کودکان اختصاص دهید، می توانید از تخت دوطبقه استفاده کنید. برای اینکه کودکان فرم اختصاصی خود را داشته باشند، روتختی و رنگ و طرح آنها را مجزا و متفاوت از هم انتخاب کنید. در قسمت خواب، رنگ های دیوار و کف و چهارچوب باید ملایم تر باشد تا هنگام خواب به کودک آرامش ببخشد.


اگر در اتاق کودک تان صندلی های چوبی دارید، روی این صندلی ها را هر دفعه با یک عروسک پر کنید، با این کار هم جا برای نگه داری عروسک ها دارید و هم اتاق خواب کودکتان فضایی پویا و فعال خواهد داشت. گذاشتن عروسک ها روی صندلی باعث می شود تا حس بودن کسی در اتاق برای آن ها القا شود، ضمن آن که عروسک ها برای کودکان معنای خاصی دارند، پس سعی کنید تا این عروسک ها در تعامل کامل با کودک تان باشند.

اگر سری به شرکت های طراحی اتاق خواب کودک بزنید، حتما در میان محصولاتشان قفسه هایی را پیدا می کنید که عنوان خانه عروسک ها را به خود گرفته اند، این قفسه های معمولا در بالای تخت قرار می گیرند و پر هستند از قفسه های مختلف در دار برای نگه داری و محافظت از عروسک ها.  

Author: mehman
معرفی نویسنده

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت