منتو دکور

لرنو وب

فنگ شویی در طراحی دکوراسیون اتاق خوابدکوراسیون و طراحی اتاق خواب از مهمترین فضا ها در طراحی داخلی منزل به شمار می رود و فنگ شویی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب سبب ایجاد آرامش در اتاق خواب میشود.
بخشي از دکوراسيون منزل ما مربوط مي شود به اتاق خواب و چون قرار است در آنجا به استراحت بپردازيم بايد فاکتورهاي لازم در جهت ايجاد حسي آرامش بخش را دارا باشد.يکي از مهمترين فاکتورها نور پردازي محيط است. اگر دوست داريد تا اتاق خوابي رمانتيک داشته باشيد بايد از نور هاي کدر و تيره استفاده کنيد اما اگر هدفتان داشتن اتاق خوابي روشن و شاداب است از نورهاي درخشان بايد استفاده نماييد.در ميان نورها نورهاي سبز و ابي ممکن است حالات بيماري و کسلي را القا کنند. نورهاي قرمز و تيره براي ايجاد فضايي رمانتيک بسيار مناسب هستند. تناسب را حفظ کنيد تعادل و تناسب در فنگ‌شويي اهميت زيادي دارد به خصوص در اتاق خواب که بايد موقعيت تخت در اتاق با هر چهار گوشه ديوار در تناسب باشد.

هميشه سعي کنيد فضاي اطراف تخت در برابر باقي اشيا در تناسب باشد يعني اندازه آن از هر طرف به يک اندازه باشد. طوري که هر کسي بتواند به راحتي دور تا دور اتاق بچرخد بدون اينکه مانعي مانند تخت يا باقي لوازم مزاحم باشد. اين وسط مساله‌اي که اهميت زيادي دارد، دوري از شلوغي و به هم ريختگي زياد اتاق است.

براي رسيدن به قانون تعادل بايد تا جايي که مي‌توانيد اتاق خواب را خلوت و دور از وسايل اضافي نگه داريد. عکس‌ها بروند در آلبوم در قانون فنگ‌شويي نصب کردن تعداد زيادي تصوير اعضاي خانواده يا افراد سرشناسي که به آنها تعلق خاطر داريد، در فضاي اتاق خواب اصلا درست نيست. در نهايت فقط مي‌توان يکي دو تصوير کوچک قاب گرفته را روي پاتختي‌ها گذاشت اما نصب تصاوير خودتان يا خانواده‌تان روي ديوار بيشتر از اينکه ياد و خاطره آنها را براي‌تان زنده کند، سرشار از انرژي منفي است.

زل زدن آدم‌ها به چهره شما در موقع خواب آرامش را از شما مي‌گيرد. در اصول فنگ‌شويي مناسب‌ترين تصوير براي اتاق خواب تصويري قاب شده از طبيعت است و بس! بر عکس نکاتي که مي بايست براي دکوراسيون تجاري در نظر گفت و از نور پردازي و رنگ اميزي هاي خاص و شلوغ و سر زنده استفاده کرد اينجا بايد همه چيز رو به آرامش و ملايمت باشد.شايد براي دکوراسيون دفتر کار شما نياز به رنگ هايي داشته باشيد که به شما حس و انرژي زيادي منتقل کند و شما را شاداب و سر زنده نگه دارد اما در اتاق خواب تنها چيزي که نياز داريد آرامش است و آرامش.اين آرامش را مي توان در گرو در کنار هم قرار گرفتن چندين فاکتور دانست.

از رنگ بندي مناسب و نور پردازي ملايم تا نحوه چيدمان وسايل و لوازم اتاق همه و همه در نهايت مي تواند منجر به رسيدن شما به آرامش باشند.مثلا براي ايجاد حسي عاشقانه ميان شما و همسرتان مي توانيد براي روتختي خود از پارچه اي با رنگ قرمز استفاده نماييد. رنگي عاشقانه و گرم و صميمي.البته رنگ قرمز درست است که رنگ عشق مي باشد ولي رنگي تحريک کننده است و مناسب افراد عصبي مزاج نيست.

Author: mehman
معرفی نویسنده

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت