منتو دکور

لرنو وب

دکوراسیون شیک آشپزخانه

دکوراسیون شیک آشپزخانهآشپزخانه یکی از مکانهایی است که بسیاری از خانم های خانه دار بیشتر وقت خود را در آن صرف میکنند پس باید به دکوراسیون آن اهمیت داد و دکوراسیون شیک آشپزخانه را در طراحی دکوراسیون داخلی منزل در اولویت قرار داد. آشپزخانه را هم مانند يکي از اتاق‌هاي خانه تصور کنيد. اين مکان هيچ فرقي از نظر زيبايي با بقيه جاها نبايد داشته باشد بنابراين همان‌قدر که به رنگ در و ديوار اتاق‌هاي خانه توجه داريد بايد به اين مکان عزيز هم دقت کنيد؛ نه کمتر که حتي بيشتر. براي اينکه آشپزخانه‌هاي امروزي با طراحي خاص‌شان ديگر کم‌کم دارند به قسمتي از سالن پذيرايي تبديل مي‌شوند و نزديکي اين دو قسمت با هم آن‌قدر زياد است که نمي‌توان براي هر کدام يک طراحي جدا در نظر گرفت. پس به طراحي آشپزخانه بي‌توجه نباشيد؛ مثلا چرا هيچ‌وقت به رنگ سقف آشپزخانه دقت نمي‌کنيد. آشپزخانه تنها مکان خانه است که غير از روزهاي آخر سال کسي نگاهي به آن نمي‌اندازد. در حالي که به خاطر همان عنصر نزديکي به سالن پذيرايي مي‌توان با رنگ کردن سقف آشپزخانه زيبايي منزل را دوبرابر کرد.

رنگ کردن سقف آشپزخانه با يک رنگ شاد و انتخاب همان رنگ براي جزيره حس خوبي به تمام خانه مي‌دهد. حتي براي سطح زمين آشپزخانه هم بايد درست تصميم بگيريد. جنس سطح آشپزخانه بايد با جنس باقي سطوح خانه هم‌خواني داشته باشد. حالا از نظر بافت نشد اما از نظر رنگ، بهتر است رنگ سراميک‌هاي آشپزخانه با سراميک يا لمينيت‌هاي بيرون يکي باشد. فقط يادتان باشد براي کف آشپزخانه هر انتخابي مي‌کنيد درست! اما دست از سر قالي و قاليچه‌ها ‌برداريد. ديگر خيلي وقت است که مادربزرگ‌ها هم زيراندازهاي آشپزخانه را به زيرزمين برده‌اند!

 
يک جزيره ي آشپزخانه اشتباه را انتخاب نکنيد.

وقتي موضوع جزيره هاي آشپزخانه مطرح مي شود ما معمولا به ذخيره سازي بيشتر، فضاي تدارکات و سرويس دهي بهتر در آشپزخانه فکر مي کنيم، اما واقعيت اين است که جزيره هاي آشپزخانه مي توانند فضاي زيادي را اشغال کنند. انتخاب جزيره نامناسب يا قرار دادن آن در نقطه اي اشتباه مي تواند ناگوار باشد، مخصوصا در فضاي کاري مي تواند باعث به هم ريختگي شود. جزيره هايي که مانع رفت و آمد به سينک، يخچال، اجاق گاز و ساير نواحي کاري اصلي مي شوند، باعث ايجاد تنگنا و مزاحمت مي شوند. ابعاد مينيمم يک جزيره بايد 4 فوت طول و کمي بيشتر از 2 فوت عرض داشته باشد، اما بايد فضايي براي افراد جهت حرکت کردن و کار کردن در اطرافش وجود داشته باشد. متخصصان توصيه مي کنند که اگر آشپزخانه اي حداقل 8 فوت عرض و 12 فوت طول نداشته باشد، بايد از قرار دادن جزيره آشپزخانه اجتناب کرد.

 

از بازيافت چشم پوشي نکنيد.

اين روزها، با ظهور عمل بازيافت، رسيدگي به زباله ها در طراحي آشپزخانه فراتر از قرار دادن يک سطل زباله در زير سينک شده است. از آنجايي که بازيافت تبديل يک عمل متداول شده است، براي مديريت زباله هاي خود آماده باشيد و از سطل زباله هاي تفکيک شده در طراحي آشپزخانه خود بهره ببريد.

 

ظروف زيباي خود را به کابينت ها نبريد!

درست است که کابينت‌ ها را براي قرار دادن ظرف و ظروف آشپزخانه درست کرده‌اند اما مساله اين است که همه بار فضاسازي در آشپزخانه و زيبايي آن را نبايد اين سازه‌هاي فلزي يا چوبي برعهده بگيرند. شايد شما از بهترين جنس کابينت با زيباترين رنگ‌ها براي چيدمان آشپزخانه‌تان استفاده کرده باشيد اما کابينت‌ها زماني زيباتر مي‌شوند که مکمل‌هايي داشته باشند؛ اجناسي از جنس لوازم مخصوص آشپزخانه. بگذاريد ساده‌تر بگوييم. چرا به اين فکر نيستيد که ظرف‌هاي سراميکي رنگي‌تان را جوري در دسترس قرار دهيد که هم شما از هر روز ديدن‌شان لذت ببريد و هم مهماني که در سالن پذيرايي با کنجکاوي به در و ديوار آشپزخانه شما زل زده است. اين روزها ديگر کسي همه فضاي آشپزخانه را با کابينت‌هاي سرتاسري نمي‌پوشاند. طراحان دکوراسيون معمولا بالاي گاز يا ديوارهاي کناري آشپزخانه طاقچه‌هايي نصب مي‌کنند و ظرف‌ها را در ديد قرار مي‌دهند؛ البته نه به شکل يک جاظرفي يا بوفه. ظرف‌ها نه بايد روي هم تلنبار شده باشند و نه خيلي کلاسيک و رسمي باشند؛ البته اين کار را زماني انجام دهيد که از خودتان اطمينان داريد و مي‌دانيد هميشه آدم منظمي هستيد و ظرف‌ها را با دقت و ترتيب خودشان روي طاقچه‌ها قرار مي‌دهيد وگرنه با طراحي طاقچه در آشپزخانه يک انباري ديگر درست نکنيد!

Author: mehman
معرفی نویسنده

دیدگاه‌ها  

0 الناز
سلام مطالبتون عالیه,کابینت فلزی بهتره؟؟ یاmdf میشه راهنمایی کنین؟؟؟
0 saman
سلام دوستان
برای انتخاب رنگ وسایل آشپزخونه چه رنگی بهتره؟؟؟(نقره ای,سفید,مشکی) لطفا راهنمایی کنین؟؟؟؟ متشکرم

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت