منتو دکور

لرنو وب

طراحی مدرن و بسیار زیبای آشپزخانه

طراحی مدرن و بسیار زیبای آشپزخانهآشپزخانه به عنوان مهمترین مکان برای هرخانواده ای به شمار می رود و از همین توجه به طراحی دکوراسیون آن اهمیت بسیار بالایی دارد برای داشتن طراحی مدرن و بسیار زیبای آشپزخانه متن زیر را بخوانید.

طراحان دکوراسيون داخلي زماني که پاي‌شان به آشپزخانه مي‌رسد، حتما ياد آن قانون طلايي دوران تحصيل مي‌افتند؛ قانون مثلث طلايي. به عقيده کارشناسان طراحي هر آشپزخانه‌اي براي خودش يک مثلث طلايي دارد که نبايد تحت هيچ شرايطي قاعده آن به هم بخورد. اين مثلث با اتصال سينک ظرفشويي، اجاق گاز و يخچال درست مي‌شود. درواقع يخچال و سينک ظرفشويي بايد در سه راس يک مثلث فرضي در آشپزخانه قرار داده شوند. البته شايد در آشپزخانه‌هاي کوچک اين قانون رعايت نشود اما معمولا در زمان ساخت آشپزخانه‌ها مهندسان معمار حواس‌شان به اين نکته هست.

در مثلث طلايي بيشتر فعاليت‌هاي معمول در آشپزخانه انجام مي‌شود و بايد آشپزخانه طوري طراحي شود که هيچ وسيله اضافه‌اي در آن قرار نداشته باشد. آشپزخانه هر شکلي که داشته باشد - به شکل L، U يا جزيره‌اي- ميانگين فاصله سه منبع مثلث طلايي نبايد کمتر از سه متر و بيش از هفت‌و‌نيم باشد. ارتفاع سطح پيشخوان کابينت از زمين بايد حدود ?? سانتي‌متر و فاصله افقي از در کابينت تا کابينت روبه‌رو يا هر چيز ديگر حداقل ?? سانتي متر باشد تا فرد به‌راحتي از پيشخوان و کابينت‌ها استفاده کند. اگر به هر دليلي اين اندازه‌ها رعايت نشود در آشپزخانه يا آدم‌ها با هم برخورد مي‌کنند يا اينکه کار آشپزي خيلي سخت مي‌شود.

آشپزخانه جايي است که در آن نور ضعيف قابل تحمل نيست. اين نه تنها يک نکته طراحي و محيطي است، بلکه در زمان کار با اجسام تيز در آشپزخانه، يک مسئله¬ي ايمني نيز هست. اتاق ها معمولا سه نوع نورپردازي نياز دارند: نورپردازي کلي براي روشنايي کلي، نورپردازي کاربردي و نورپردازي تاکيدي. در آشپزخانه شما بايد نواحي کاري را ارزيابي کنيد و روي نحوه فراهم کردن نور مورد نياز هر نقطه تمرکز کنيد. نورپردازي مستقيم در بالاي تمام نواحي کاري را لحاظ کنيد، از چراغ¬هاي آويز يا سري آويزهاي کوچک در جاهايي که مي تواند روشنايي و زيبايي آشپزخانه را افزايش دهد استفاده کنيد. قرار دادن آويزها در بالاي سينک ظرفشويي ظاهر خوبي ايجاد مي کنند، در حاليکه سري آويزهاي کوچک، ظاهر و روشنايي ميز صبحانه و جزيره¬ي آشپزخانه را بهبود مي بخشند. همچنين نصب چراغ ها زير کابينت راه ديگري است که تضمين مي کند ميزها نورکافي براي انجام وظايف روزمره خواهند داشت. مهم تر از همه، هرچه نور بيشتري در اتاق داشته باشيد، بهتر مي توانيد عناصر طراحي جذابي را که به فضاي آشپزخانه خود افزوده ايد، در معرض نمايش بگذاريد و شاهد يک دکوراسيون لوکس از اين محيط باشيد.

هود در آشپزخانه کاربردهاي زيادي دارد. مهم‌ترين کار آن کشيدن بو، دود و بخاري است که هنگام آشپزي بلند مي‌شود. در واقع هود با اين کار، گاز، رطوبت و چربي معلق در هوا را به بيرون از منزل مي‌کشد و ميزان رطوبت را در حد مناسبي ثابت نگاه مي‌دارد. در عين حال، چربي و رطوبت روي سقف و ديوارها نمي‌نشيند و آشپزخانه براي مدت زمان بيشتري تميز مي‌ماند. در صورتي که هود يا دستگاه هواکش در آشپزخانه نصب نباشد، بالا رفتن رطوبت شرايط را براي رشد ميکروب‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها فراهم مي‌کند. اين وسط نوع هود هم در انجام اين عمليات سخت خيلي مهم است؛ مساله‌اي که اين روزها خيلي‌ها به آن بي‌توجه هستند. براي عده‌اي خريدن يک هود با ظاهري متفاوت خيلي مهم‌تر از کارکرد آن است. براي اين افراد فقط يک راه‌حل داريم؛ اولين نفري که پا به خانه‌شان گذاشت و از بوي بد ماهي سرخ کرده روز قبل شکايت کرد، اين‌طوري ديگر نه زيبايي آشپزخانه به دردشان مي‌خورد و نه به چشم مهمان بينوا مي‌آيد. پس به جاي گشت زدن در دنياي هودهاي عجيب و غريب دنبال يک هود ساده با کارآيي بالا باشيد. يادتان هم باشد داشتن يک هود بزرگ در آشپزخانه کوچک يا يک هود عجيب بي‌تناسب با گاز بيشتر آشپزخانه‌تان را بي‌قواره مي‌کند تا مجلل و امروزي!

Author: mehman
معرفی نویسنده

دیدگاه‌ها  

0 behnam
سلام این سبک آشپزخانه جالب بود. تصاویر و ایده های زیبایی بودن،بیشتراز آشپزخانه های مدرن با فضای باز لذت میبرم ممنونم

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت